تبلیغات



رنگ آمیزی شخصیت شما

رامین برزگر روانشناس با اشاره به روانشناسی رنگ ها، اظهار داشت:  رنگ ها دنیایی از معانی و مفاهیم متفاوت را در
ذهن بیننده تداعی می کنند و در برداشت و طرز فکر دیگران درباره ما بسیارموثرند و به دو دسته رنگ های سرد و گرم تقسیم می شوند.
وی ادامه داد: قرمز به عنوان قویترین رنگ در دسته رنگ های گرم، نماد هیجان، عشق،انرژی و نیرو بخشی است و جزو رنگ هایی است که جلب توجه کرده و فضایی گرم را تداعی می کند. افرادی که علاقه مند به این رنگ هستند معمولاً رقابت جو،
خواهان پیشرفت و خوش قلب هستند.برزگر افزود: دوستداران این رنگ ممکن است خصوصیات متضادی داشته باشند به این معنی که گاه فداکار و گاه خودخواه هستند و مشاهده تناقضات رفتاری در آنها دور از انتطار نیست. رنگ قرمز رنگی قوی و پرطرفدار است اما نباید در استفاده از آن افراط کرد.این کارشناس ادامه داد: رنگ سبز نماد تازگی، طبیعت، رویش و شروع دوباره است.رنگی نشاط آور و آرام بخش است، به همین دلیل در بیمارستان ها از این رنگ استفاده می شود. علاقه مندان به رنگ سبز بر پایه اصول خاصی رفتار می کنند،
افرادی کنجکاو  و تا حدی مداخله جو هستند.

وی با بیان اینکه رنگ ارغوانی می تواند جزو رنگ های سرد و گرم محسوب شود، گفت: ارغوانی رنگ عرفان، ظرافت و تجمل است. طرفداران این رنگ، جذب زیبایی هایی اطراف می شوند و افرادی مغرور و اجتماعی اند و معاشرت با آنها لذت بخش است.

برزگر در پایان گفت: از دیگر رنگ های پر طرفدار رنگ آبی است که سر گروه رنگ های سرد محسوب می شود. آبی، رنگ دریا و آسمان، نماد صلح، آزادی، آرامش و سلامت  است و بیشتر در لباس نوزادان پسر به کار می رود. علاقه مندان به این رنگ ملایم، روحیه ای صلح طلب و آرام دارند و افرادی وفادار هستند. استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب بسیار معمول و در تلقین آرامش بسیار موثر است.