تبلیغات



توصیه هایی ساده برای کاهش وزن آسان

خیلی از افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن خود از برخی ریزه کاری های سهل و ساده غافل می شوند که در صورت توجه به آن می توانند در مدت کوتاهی سریع و آسان لاغر شوند. ما برای این قبیل افراد ۱۴ نکته بسیار ظریف و ساده را گلچین کرده ایم که می تواند در کاهش وزن آنها موثر و مفید باشد.

چند نکته ساده برای کاهش وزن :

۱- با شکم سیر خرید کنید

گرسنگی مشاور خوبی برای خرید نیست. اگر به هنگام گرسنگی به خرید بروید مواد خوراکی چرب تر و شیرین تری را انتخاب می کنید و به آن ها ناخنک می زنید. پس بهتر است مواد غذایی را بعد از خوردن غذا و هنگام سیری بخرید!

۲- فقط بشقاب های کوچک

اندازه بشقاب در مقدار غذایی که می کشید، اندازه لقمه ها و آهسته کردن ریتم و آهنگ غذا خوردن تاثیر دارد. پس فقط در بشقاب های کوچک غذا بخورید!

۳- مشکل پسند باشید

غذهایی که آماده هستند و سریع وارد دهان می شوند مثل شیرینی و تنقلات را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

۴- به سرعت لاغر نشوید

کم کرد سریع وزن بدن شاید از نظر روحی و از نظر دیگران خوش آیند باشد ولی موثر نیست. شخصی که به سرعت لاغر می شود به همان سرعت دوباره به وزن اولیه باز می گردد. کاهش وزن به طور آرام و منظم به بدن این امکان را می دهد که به وزن جدید عادت کند تا بعد از قطع رژیم وزن بیشتر ثابت بماند. هیچگاه بیشتر از نیم تا یک کیلو در هفته لاغر نشوید.

۵- آب سرد بنوشید

نوشیدن آب سرد باعث کندی حرکت معده و صرف انرژی اضافی برای گرم کردن غذا تا دمای مناسب بدن می شود.

۶- سریع غذا نخورید

آهسته غذا خوردن باعث می شود که شما زمان بیشتری را برای صرف غذا قائل شوید و زودتر احساس سیری کنید.

۷- ورزش را فراموش نکنید

حتی پیاده روی ساده اگر ممتد باشد می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

۸- آب زیاد بنوشید

پر شدن معده با آب و مایعات از طریق ارسال پیام های عصبی به مغز مرکز گرسنگی را غیر فعال می کند و در نتیجه دیرتر گرسنه می شوید.

۹- گرسنگی را تحمل نکنید

وقتی خیلی گرسنه باشید با ولع و به سرعت هر غذایی را می خورید، یعنی بیشتر می خورید و اثر گرسنگی کشیدن در واقع خنثی می شود. در صورتی که اگر در دفعات مختلف غذاهای کم کالری و پر فیبر مصرف کنید هم گرسنگی را تحمل نمی کنید هم از نظر روحی آرامش بیشتری دارید و نتیجه بهتری نیز به دست می آورید.

۱۰- مقابل تلویزیون غذا نخورید!

هنگام تماشای برنامه های تلویزون بدون دقت به مقدار غذا خوردن به خوردن ادامه می دهید، پس بهتر است هنگام تماشای تلویزیون از مصرف غذا صرف نظر کنید!

۱۱- با سبزیجات شروع کنید

غذا را با سبزیجات شروع کنید. با این عمل هم زمان بیشتری به گوارش فیزیکی می دهید تا مرکز گرسنگی غیر فعال شود و هم به علت پر شدن معده کمتر غذا می خورید.

۱۲- با افراد خوش اشتها غذا نخورید

با افراد چاق و خوش اشتها غذا نخورید زیرا غذا خوردن به همراه چنین افرادی ناخودآگاه شما را تشویق می کند که بیشتر غذا بخورید!

۱۳- تنقلات خوشمزه موقوف!

مصرف تنقلات مختلف از جمله شکلات و آجیل باید متوقف شود. این قبیل مواد معمولا در مقادیر کم هم کالری بالایی دارند و باعث چاقی می شوند.

کانال اخبار آشپزباشی

تبلیغات